Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

petrph

proč by to proboha měla být utopie???

Když to spočítám z druhé strany, tak částka kterou má dlužník výrokem soudu zaplatit je ať jsem trajcen 3 600 Kč. Dosáhnout zaplacení takové částky není utopie ani na 50%tech, ale tipnul bych si někde na 75% }tohle může zaplatit většina lidí z výplaty).. K vytáhnutí někam na 90% by stačilo kdyby DP poslal tak měsíc před podáním žaloby prostý doporučený dopis "zaplaťte částku 1 200 Kč do...jinak proti Vám bude vznesena žaloba"...

0/0
6.4.2012 9:08

Roman37c

To je vážně skvělý.

Takže když tady zpochybním dnešní praxi vymáhání pohledávek, kde jde pouze o to aby si spřátelené firmy namastily kapsu, zatímco DP jde do kopru, tak jsem označen za černého pasažeraRv

0/0
6.4.2012 7:57

Jan.Linhart

Re: To je vážně skvělý.

Nevím, v jakém smyslu jde DP "do kopru", když dosavadní praxe byla taková, že překupník tyto pohledávky dostal třeba za sto dvacet procent nominálu. Z hlediska DP šlo o výhodný obchod. Problém a vtip je v tom, že tyto pohledávky teď už koupí jenom blázen. A tady teprve začíná můj článek.

0/0
6.4.2012 8:08

Jan.Linhart

Re: To je vážně skvělý.

V současné době se nevyplatí pohledávky kupovat a současně se DP nevyplatí vymáhat je. Dlužníci jásají. Já řeším tento extrém, ne vyvážení mezi právy dlužníka a věřitele, které je samozřejmě nutno nějakým způsobem provést.

0/0
6.4.2012 8:13

Roman37c

Re: To je vážně skvělý.

Z hlediska DP nešlo o výhodný obchod. On totiž nic nepřeprodával. On se pouze nechal zastupovat spřátelenou právní kanceláří. V tom totiž spočívala veškerá pointa. Nulové riziko pro právníky.

0/0
6.4.2012 8:13

Jan.Linhart

Re: To je vážně skvělý.

To se pletete. Samozřejmě jsou DP, které vymáhají prostřednictvím svých advokátů, ale to, co způsobilo všeobecný marasmus, na který teď soudy a zákonodárce zbrkle reagují, bylo právě přeprodávání (postupování) těchto pohledávek na jiné obchodní společnosti, které si pak najímaly vlastní advokáty a vymáhaly je u soudu.

0/0
6.4.2012 8:15

Jan.Linhart

Re: To je vážně skvělý.

Z pohledu DP to byl skvělý kšeft, všechny jeho pohledávky mu někdo zaplatil a kolikrát dokonce s přirážkou.

0/0
6.4.2012 8:16

jeste asocialnejsi grupa

Re: To je vážně skvělý.

dp na tom vydelal ... prodal balik pohledavek za cenu vyssi, nez cinila samotna vyse pohledavek v baliku obsazenych. to, ze dluznici na tom zas tak uplne nevydelali je sice smutne, nicmene k dluznikum tak nejak nemohu zaujmout jiny pristup nez: "dobre vam tak, blbeckove, priste si ten listek treba koupite".

0/0
6.4.2012 8:21

Roman37c

Re: To je vážně skvělý.

O kterém DP je řeč? Já se rozhodně nechci zastávat dlužníků a ani nezastávám. Já jen chci aby právu bylo učiněno za dost a to v co možná nejkratším čase. Jaký má smysl všechno zbytečně protahovat? K čemu je dobré když dlužník platí sedm let po jízdě na černo?

0/0
6.4.2012 8:26

pedr64

no taky by měla být soudní praxe taková

že soud automaticky smete ze stolu pohledávky ze zákona promlčené, ne že chudák "dlužník" musí proti tomuto podávat rozpor a pokud tak v zákonné době neučiní, je povinen platit i pohledávku dávno promlčenou.

0/0
6.4.2012 7:52

Jan.Linhart

Re: no taky by měla být soudní praxe taková

Dobrý den, taky jsem nad tím přemýšlel, nicméně námitka promlčení je právo dlužníka a ne povinnost soudu. Promlčená pohledávka nadále existuje a pokud se dlužník z nějakého důvodu nechce promlčení bránit (třeba uznává, že dluží), není důvod ji soudně nepřiznat. Jako celkem zajímavá varianta se mi zdá považovat námitku promlčení automaticky za vznesenou v případech, kdy byla předvolánka k prvnímu jednání doručena fikcí, tj. žalovaný ji fyzicky nedostal do rukou (nebo aspoň to není zcela zjevné).

0/0
6.4.2012 8:00

pedr64

Re: no taky by měla být soudní praxe taková

jenže právě z rohoto důvodu kupují vymahačské firmy celé balíky bagatelních pohledávek, že spoléhají na to, že dlužník tuto námitku nevznese

0/0
6.4.2012 8:15

Jan.Linhart

Re: no taky by měla být soudní praxe taková

Jasný. A v těchto případech jsou to desítky procent nominálu, třeba i deset procent. Koupím třístovkovou pohledávku za třicet korun, u soudu ji otočím za 6 tisíc. Samozřejmě i zde je nutné počítat se statistikou úspěšných exekucí, ale vejvar byl pořád obří.

0/0
6.4.2012 8:18

Kruton

ten zákon

je důsledek neetického chování dopravních podniků a jejich právníků, kdy kvůlí pár desetikorunám chtěli dovést lidi skoro k bankrotu. Pokud by k takovým případům nedocházelo, tak mohlo všechhno šlapat postaru...

0/0
6.4.2012 7:24

jeste asocialnejsi grupa

Re: ten zákon

za sluzby se proste plati ... a pokud nekdo neplati, pak holt dobrovolne podstupuje riziko toho, ze bude platit PODSTATNE vice. chyba neni v dopravnim podniku, ze pokuty vymaha - chyba je v tech pasazerech, kteri ty pokuty delaji.

0/0
6.4.2012 7:46

Roman37c

Re: ten zákon

To ale přece nikdo nezpochybňuje. Jde ale o to, že PD mnohdy ze všech těch peněz neuvidí vůbec nic. Dlužník přijde o majetek, věřitel utře, jen právníci si přijdou na své. Tedy nejen právníci. Ještě ten, který jim ten kšeft dohodil. Stejně tak jako výrobcům jízdenek, open card a pod.

0/0
6.4.2012 7:54

Kruton

Re: ten zákon

mně připadá, že jste normální komunista, který ze sebe dělá fanatického liberála, aby ironizoval liberalismus. Chyba je v pasažérech, to je pravda, ale soud tímto opatřením hlídá přiměřenost. Požadovat po někom desetitisíce, protože si zapomněl štípnout lístek za dvacku je jako by vám za špatné parkování dali dva roky vězení.

0/0
6.4.2012 8:01

jeste asocialnejsi grupa

Re: ten zákon

kazdy cerny pasazer vyuziva sluzeb prepravce s vedomim, ze ho mohou chytit a pak to bude neco stat ... komu se zda postih neprimereny riziku chyceni, necht si ten listek koupi a ma to bez problemu. za sluzby se proste plati, a pokud nekdo neplati a sluzby stejne vyuziva, pak holt ma dotycny smulu, no.

0/0
6.4.2012 8:08

Kruton

Re: ten zákon

když to vidíte takhle, tak máte pravdu. Přiměřenost sankce zřejmě nemá žádný smysl. Za Hitlera byla třeba černá porážka trestána koncentrákem, ale máte pravdu, že si prostě lidi mohli ty "zločiny" odpustit. Žádný trest není dostatečně velký, když je daný zákonem, že? A selský rozum?

0/0
6.4.2012 8:14

Jan.Linhart

Re: ten zákon

Pozor, ta sankce je 1000,- Kč + cena jízdného. Desetitisíce se tam nabalí až v následných řízeních, a to především díky tomu, že dlužník má buďto bordel v adresách, nebo je ve sporech zcela pasivní. A přirážka tisícovka je v dnešní době úplně v pohodě, to mi neříkejte, že by vás finančně zruinovala. Samozřejmě je citelná... ale o to jde.

0/0
6.4.2012 8:21

Roman37c

Re: ten zákon

A jaký je problém aby tu tisícovku + 32 Kč někdo stáhnul z účtu dlužníka, nebo z jeho výplaty do měsíce od vydání platebního rozkazu? Vážně musí trvat X let než si na něj někdy, ovšem s plnou parádou, posvítí?

0/0
6.4.2012 8:27

Kruton

Re: ten zákon

Stojím si za tím, že nebýt extrémních případů, kdy dopravní podniky a jejich vymahači kvůli nezaplacenému lístku za pár korun chtějí desetitisíce, což může existenčně ohrožovat mnoho lidí, tak by tento zákon nevznikl. Z lidského hlediska je to hovadina, pokud jste tohoto pohledu schopen. Asi byste těžko šel k sousedovi důchodcovi, který si před lety půjčil kilo brambor a zapomněl vrátit a nevystěhoval mu kvůli tomu celý byt. Systém by asi takovéhle excesy neměl umožňovat. Fakticky jsou tyto nesmyslné případy důvodem vzniku toho zákona.

0/0
6.4.2012 8:30

Roman37c

Re: ten zákon

Jenže na tomhle je ten systém založenej. Proč by někdo měl získat třeba 1000 Kč, když stačí aby dva roky počkal nic nedělal a pak měl 15.000? V tom spočívá účelová pomalost vykonavatelů.

0/0
6.4.2012 8:39

Jan.Linhart

Re: ten zákon

Osobní výpady ("pokud jste toho schopen") si nechte od cesty, nejsem na ně zvědavý. Jinak s vámi souhlasím.

0/0
6.4.2012 13:40

jeste asocialnejsi grupa

Re: ten zákon

spousta lidi jezdi nacerno zcela systematicky a planovite ... a s vedomim toho, ze kdyz uz je nahodou chyti, tak holt tu pokutu nezaplati a "vono to nejak dopadne". proc to takovym lidem jakkoliv ulehcovat ?

a ano, tisic korun me prijde jako zcela primerena sankce tomu, ze umyslne vyuzivam placenych sluzeb, aniz bych za ne zaplatil ... ba dokonce me osobne to prijde jako sankce zbytecne nizka.

0/0
6.4.2012 8:26

Roman37c

A co takhle?

Dopravnímu podniku nevznikla škoda 1000 Kč, ale pouze 32 Kč. (v případě Prahy) Za další. Práce toho tzv. advokáta na jeden případ zabere cca 2 minuty. Když to hodně přeženu. Za to by chtěl někdo doopravdy 1000 Kč? DP na tyto věci nepotřebuje externistu. Pochopitelně by mělo dojít k jinému systému vymáhání. Pokud do 14 dní nebude zaplacen platební rozkaz, soudní vykonavatel (nikoliv exekutor) automaticky strhne peníze z účtu dlužníka, nebo z jeho výplaty. Žijeme ve světě počítačů kdy je všechno propojené a tito lidé o nás ví všechno. Když selže toto, pak nechť následuje vymáhání exekutorem. Do té doby je to naprosto zbytečné a drahé. Mimochodem, co jsou ty režijní náklady 600.000 Kč? Právníci se naučili občany vydírat. Za každej podpis si řeknou nehoráznou sumu která absolutně neodpovídá jimi vykonané práci. To musí skončit.

+1/0
6.4.2012 6:42

jeste asocialnejsi grupa

Re: A co takhle?

aaa, pan take jezdi bez jizdenek ? 32 kc by byla cena jizdy v pripade, ze by delikvent MEL radne zakoupenou jizdenku ... pokud se z libovolneho duvodu zakoupenim jizdenky nenamaha (trreba proto, ze se domniva, ze takhle to bude levnejsi ... no a kdyz ho jednou za rok chyti, tak holt tech tricet korun zaplati, no boooze), pak je jiz cena jizdy jina, a to dle prepravnich podminek prepravce.

+1/0
6.4.2012 7:07

Roman37c

Re: A co takhle?

Cože? Já jen říkám, že už těch 970 Kč je pro DP příjem navíc, nic nepíšu o tom že by se pokuta měla zrušit.

0/0
6.4.2012 7:10

Martin5.35

Re: A co takhle?

Jak příjem navíc? Opravdu věříte tomu, že když někoho chytnou bez jízdenky, že to udělal poprvé v životě?

0/0
6.4.2012 7:34

Roman37c

Re: A co takhle?

To ne. Zrovnatak když chytnou kapsáře, tak lze těžko věřit tomu že to udělal poprvé. To ale ještě neznamená, že mu můžeme přišít všechny krádeže z celé Prahy.

0/0
6.4.2012 7:39

jeste asocialnejsi grupa

Re: A co takhle?

prepravni podminky jsou jasne ... jizdne s jizdenkou - 32 kc, jizdne bez jizdenky - 1000 kc. kazdy si muze vybrat, ktera varianta mu prijde vyhodnejsi, a pokud si nahodou vybere spatne, tak holt teda smula, no.

0/0
6.4.2012 7:47

jeste asocialnejsi grupa

Re: A co takhle?

je to prijem navic, ktery zohlednuje fakt, ze minimalne ve triceti dalsich pripadech toho cerneho pasazera nechytnou ... kdo nechce platit tisicovku, ale pouze tech tricet dva korun, necht si koupi listek a ma to bez problemu. pokud si nekdo ten listek nekoupi a presto vyuzije sluzeb mhd, cini tak s vedomym rizikem toho, ze to tu tisicovku stat proste muze.

0/0
6.4.2012 7:44

Roman37c

Re: A co takhle?

Vy jste jak kolovrátek. Umíte číst chlape? Já jsem nikde nepsal o tom že by se ta pokuta měla zrušit, nebo neměla vymáhat. Já jen tvrdím že těch 970 Kč je příjem navíc. To je zkrátka fakt, který neokecáte.

0/0
6.4.2012 7:49

jeste asocialnejsi grupa

Re: A co takhle?

ano, JE to prijem navic, a zohlednuje to fakt, ze zdaleka ne kazdeho cerneho pasazera dp chyti ... proto byla ta pokuta nastavena tak, aby

a) alespon cast cestujicich od nekupovani jizdenek odradila

b) dp dostal alespon cast z toho, o co diky cernym pasazerum prisel

kazdy cestujici si je te ceny jizdy bez platne jizdenky vedom, a je ciste na jeho rozhodnuti, jakym zpusobem si tuto informaci vyhodnoti.

0/0
6.4.2012 8:04

Roman37c

Re: A co takhle?

Ale prd. Dopravnímu podniku je to jedno. Jemu ztrátu dorovná město. Právním kancelářím, překupníkům a pod. nikoliv.

0/0
6.4.2012 8:09

jeste asocialnejsi grupa

Re: A co takhle?

takze by tu pokutu neplaticum (nebo alespon jeji cast) melo zaplatit mesto (tedy vsichni obcane, i ti, co si tu jizdenku poctive kupuji) ? me prijde naopak naprosto prirozene, ze tu pokutu si pekne zacvaka ten, kdo ji zpusobil, a pokud snad nahodou nezacvaka, tak holt teda exekutor, no ... porad lepsi, nez abych i ja se zaplacenym casovym kuponem platil cast pokuty za cernou jizdu nejakemu joudovi, ktereho neznam a znat ani nepotrebuji ... jenom kvuli tomu,a by nahodou jouda nedosel uhony, kdyz uz teda musi jezdit nacerno.

0/0
6.4.2012 8:18

Roman37c

Re: A co takhle?

Většinu ztrát nezpůsobují černí pasažeři, ale vedení. Tak například dvacetník z každé jízdenky dostane firma, která dohodila jinou firmu pro tisk. Pražská PD platí miliony za to, že na promítací tabuli v tuším čtyřech stanicích jí nějaká hodná firma umožnila, aby dole byla informace kdy přijede další souprava. Pak tady máme jízdy které jsou oficiálně zadarmo. Jedná se především o pracovníky DP a jejich rodinné příslušníky. O opencard snad ani nemá senu psát, stejně tak o SMS jízdenkách.

0/0
6.4.2012 8:23

Roman37c

Re: A co takhle?

A mimochodem. Pokud jde o pokuty, tak dopravci jsou jediní kdo pokutu dostá. Mě když někdo něco ukradne v regálu a sežere to, nesmím mu žádnou pokutu uložit. Tu mu uloží maximálně MÚ a jedná se o příjem města. Já z toho nemám nic.

0/0
6.4.2012 7:15

Martin5.35

Re: A co takhle?

Zkoušel jste někde vystavit nákupní řád, kde by ta pokuta byla uvedená?

0/0
6.4.2012 7:39

Roman37c

Re: A co takhle?

Proč bych to dělal? Na to nemám právo.

0/0
6.4.2012 7:42

jeste asocialnejsi grupa

Re: A co takhle?

no vidite, a dopravni podniky na to maji nejen pravo, ony to maji dokonce jako povinnost.

0/0
6.4.2012 7:49

Rodnok

Re: A co takhle?

Si myslíte, že černí pasažéři mají vlastní účet nebo dokonce oficiální výplatu? ;-D Autor celkem správně zmiňuje, že 50% vymožení exekucí (pro které by toto byla nejsnazší cesta, ne jediná) je utopie.

0/0
6.4.2012 8:14

Roman37c

Re: A co takhle?

Jo vy máte na mysli ty nejčernější z černých pasažérů? Ale ty jaksi nikdo nepokutuje. Nepřizpůsobivých, nebo bezdomovců si revizor ani nevšimne.

0/0
6.4.2012 8:17

Escoto

Dobře napsáno se správnými argumenty

Karma.

0/0
5.4.2012 23:36



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.